download-arrow up-arrow right-arrow left-arrow

Kluski z makiem i bakaliami

Kluski z makiem i bakaliami to doskonała propozycja na deser lub słodką przekąskę. Źródło zdrowej słodyczy oraz cennych składników mineralnych takich jak wapń i magnez.


Składniki:
  • Makaron 150g - najlepiej o ciekawych kształtach (kokardki, mix postaci bajkowych, samochodziki, gwiazdki, literki), może być też makaron kolorowy (z dodatkiem naturalnych barwników pochodzących z marchwi, buraków, szpinaku)
  • Mak 150 g
  • Daktyle suszone 6 szt. 
  • Śliwki suszone 6 szt.
  • Morele suszone 6 szt.
  • Figi suszone 6 szt.
  • Rodzynki 50g
  • Miód pszczeli 50g 
Przygotuj:
  • Miseczkę lub talerz głęboki
  • Łyżkę
  • Blender lub nóż
Sposób przyrządzenia:

Makaron ugotować al dente i ostudzić. Mak sparzyć i zmielić. Można też użyć suchego maku już zmielonego, jest on zmielony i pasteryzowany parą i gorącym powietrzem i nie trzeba go już sparzać (nie mylić z gotową masą makową w puszce]. Do przygotowanego blendera włożyć suszone owoce: daktyle, morele, śliwki, figi i lekko pociąć ale tak aby były to kawałki owoców a nie masa. Owoce można też pokroić nożem. Przygotować miskę lub inne naczynie. Wszystkie składniki połączyć i wymieszać: makaron, mak, pokrojone bakalie, rodzynki, miód.

Sposób podania:

Podawać w miseczkach lub pucharkach, jeść łyżeczką. Można posypać po wierzchu prażonymi płatkami migdałów, lub dowolnymi orzechami, pestkami, nasionami np. dyni, słonecznika. 

Okiem dietetyka

Poniżej lista produktów obfitych w wapń - są to nie nabiałowe źródła wapnia. Szczególnie istotne jest, aby były one w codziennym menu osób będących na diecie bezmlecznej.

  • warzywa:jarmuż, natka pietruszki, boćwina, kapusta włoska, kapusta kiszona, brukselka, szczypiorek, dynia, szpinak, buraki,
  • suche nasiona roślin strączkowych – fasola, soja, groch – można zrobić pastę do kanapek,
  • owoce suszone – figi, morele, 
  • orzechy – laskowe, pistacjowe, nerkowca, włoskie, migdały,
  • nasiona – maku, sezamu, słonecznika, ziarno amarantusa,
  • produkty zbożowe – płatki owsiane,
  • szprotki – w całości czyli z kośćcem – można zrobić pastę do kanapek,
  • cenne źródło wapnia to również wody wysoko zmineralizowane o wysokiej zawartości wapnia
    np. Muszyna, Muszynianka, Staropolanka. Jedna szklanka uzupełni codzienną dietę w wapń oraz magnez.

Czytaj wg. kategorii

Konsultacje

Dobre jedzenie
to podstawa dobrego życia

Kto z nas nie chciałby cieszyć się wspaniałym zdrowiem i tryskać energią?

Regularne spożywanie różnorodnych, pełnowartościowych posiłków to najlepszy sposób aby cudownie wyglądać i czuć się fantastycznie przez całe życie. To również droga do uniknięcia groźnych chorób. No i ta przyjemność smaków, zapachów.

Skontaktuj się lub napisz
Kontakt

Jeśli masz pytania lub jesteś zainteresowany skontaktuj się!

Skontaktuj się ze mną
zadzwoń lub napisz.

Kontakt

Zapoznaj się z cennikim
moich usług.

Cennik